неделя, март 27, 2011

Пророчество

Автор: Дийн Кунц
Издател: Плеяда
Година: 2006

Дийн Кунц ме изненада приятно - стилът на тази книга се различава драстично от всичко друго, което съм му чел.
По принцип това е трилър в който опасни маниаци години наред тровят живота на един мъж и семейството му. Обаче всичко е изкривено и предадено през пародийно-гротескна призма и на моменти направо ме втрещяваше като сюжетно развитие.
Умиращ пекар прави на смъртния си одър предсказание за живота на раждащия му се в този момент внук, като посочва 5 дати, на които ще преживее ужасни събития. Веднага след това се почва - заедно с това дете се ражда още едно - на акробатка и клоун. Акробатката умира, а клоуна застрелва лекаря и една акушерка и избягва с детето. Оттам натък всичко безумно се случва общо взето на въпросните дати по много странни начини. Всъщност - става думи за изблици на алогично насилие, но предадени по абсурден начин. На моменти се чудех кой е по-откачения клан - цирковия или на пекарите.
Другата голяма изненада за мен беше пищния език на романа. По спомен Кунц не блести особено с такива умения, така че тук получих другата много приятна изненада.
Май ще пробвам още нещо негово, макар че на всяка харесала ми негова книга имам по две, които считам за загубено време.

Харесах:
Смехът е венчелистчето на цветето на надеждата, а надеждата цъфти на лозата на вярата.
***
Нямам проблеми с ходенето, мога да бягам когато се налага, даже танцувам, макар и да не умея.
***
сбъдната младежка мечта от най-чист вид - да чуеш от красива жена, че имаш опасни очи
***
Изглеждаше като блян, а говореше като кошмар.
***
Не съм страхливец. Просто съм отговорно предпазлив.
***
Едно парти никога не е по-интересно от хората които са на него.
***
Когато балансираш бутилка нитроглицерин върху острието на сабя, никога не усложнявай задачата, като се опитваш да танцуваш степ.
***
Зимната нощ беше вампир с крила от мрак и зъби от студ.
***
Всяка история има по две страни, а някои имат и по десет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар