неделя, март 14, 2010

Криминале

Автор: Чарлз Буковски
Издател: Х-издания
Година: 1998

През годините доста хора са ме убеждавали, че много ще харесам или изобщо няма да харесам Буковски - Алвин, колегата ми Петко Славов от Бургас, д-р СС, а този постинг на Илит определено ме заинтригува за прочита на тази книга.
Е, jobs donne!
Книгата е малка като обем, чете се бързо (само да имах времето), езикът е меко казано колоритен, а сюжета отсъства (Алвин беше напълно прав).
Със смесени чувства съм - и ми допадна, и ме разочарова едновременно. Ценя хубавия изказ, но пък винаги съм считал, че идеята е основното в една книга.
Имам и Factotum, в някой следващ момент ще се пробвам пак с Буковски.


Харесах:
Винаги съм си падал по крака. Това беше първото нещо, което видях, когато се родих. Но тогава се опитвах да се измъкна навън. Оттогава насам все се трудя в обратната посока, но с доста мизерен късмет.
***
Детектив без патлак е като котарак с презерватив. Или като часовник без стрелки.
***
Тя се плъзна в стаята като стриптизьорка на ролкови кънки.
***
Две жени означават два пъти повече главоболия от една.

4 коментара:

  1. Значи, започваш с "Всичко на масата".
    Хау!
    :))

    ОтговорИзтриване
  2. Супер, браво! Между другото, и аз ти го бях препоръчал :P А Криминале е последната книга на автора, доколкото знам...

    ОтговорИзтриване