вторник, март 17, 2009

Смъртоносни машини

Автор: Филип Рийв
Издател: ИнфоДАР
Година: 2005

Книгата ме изненада приятно, може би основно защото не очаквах нищо особено.
Посткатастрофичен свят, подобен на "Небесните господари" с нещичко от "Универсален войник", в който огромни градове са изградени на платформи с двигатели и бродят сред Евразия, преследвайки се и унищожаващи се един друг. Срещу тях е "статичната" култура на Антитранспортната лига. Останалото е приключенска история по стар тертип - лошите са откачени, добрите побеждават, реморализацията застига всеки в най-подходящия момент. Книгата май все пак е детска, доколкото са детски "Коралайн" и "Тунели". Малко ми е неубедителна мотивацията на героите в книгата - твърде много необосновани изблици на благородство и хуманизъм. Не ми допадна и лудитската нотка в намеците, че инженерите са виновни за гибелта на Стария свят и касапниците в новия. Проблемът не е в техниката, а в хората на контролния пулт (поне докато не се появи Скайнет).

Харесах:
"Не пилей и не искай" -това е девизът на инженерите
***
Ти не си герой, а аз не съм красива и ние сигурно няма да заживеем щастливо до края на дните си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар