петък, октомври 17, 2008

2012 Война за душите

Автор: Уитли Стрийбър
Издател: Бард
Година: 2008

Началото на романа ме накара да предположа, че Стрийбър е прекарал целия си живот в Айова, Небраска, Уайоминг или някое друго средище на хамериканската култура и изкуство, където географските карти стигат до далечните обитаеми земи на Източното и Западното крайбрежие а отвъд тях стои изчерпателния надпис "Там има комунисти". Всъщност се оказа, че действието се развива в паралелен на нашия свят. Появи се сюжетната линия с писател в нашия свят, обсебен от историята развиваща се в паралелните светове и изливащата се без той да може да контролира ситуацията. Аналогията с "Тъмната половина" и "Тъмната Кула" на Стивън Кинг ме обнадежди сериозно.
А после историята се превърна в някаква мешавица от библейския Апокалипсис и серията "Черити" на Вофганг Холбайн, само по-скучна, плитка и объркана. Изобилства от нелогични скокове в повествованието и лочигески дупки в историята. Като капак е "украсявана" с индиректни нападки към явно неприятни на автора личности, силно неизвестни у нас. Книгата дори не може да бъде окачествена като тъпа, тя е уникално безсмислена.
Определено не разбирам как Бард изобщо се занимават с издаването Стрийбър. В сравнение с него родния Христо Пощаков е титан на фантастиката.

8 коментара:

  1. Що дъвчиш Пощаков бе, ти не разбираш величието му. Пильо с пикльо.

    ОтговорИзтриване
  2. как така го дъвча, мамун?!? Та аз го наричам "титан на фантастиката"!

    ОтговорИзтриване
  3. ама иронично, знам те аз :))))))

    ОтговорИзтриване
  4. а, забравих - искаш ли да му четем новата книга? и да направим някакъв двоен постинг по темата? :Р

    ОтговорИзтриване
  5. Ей, да му се невиди, а кажа нещо положително, а се почват подозренията! ;-р
    А за четенето на новата му книга - тая година родната продукция (с изключение на Андрея) нещо не ме влече. Натрупал съм 2 книги на Никоай Теллалов, по 1 на Георги Малинов, Мартин Петков, Тервел Пейков, така че ще оставя Пощаков за някой друг път (първо ще седна да прочета "Планетата на Скъли" и "Меч, мощ и магия").

    ОтговорИзтриване
  6. Мамун, ти ме подсещаш: искаш ли да създадем някакъв общ блог с постингите за прочетените книги? Ти, аз, Детритъс, Цонко, Шанара,Моарейн и който още се сетим?

    ОтговорИзтриване
  7. E, то трола, шанара и дани нали пишат в старлайтър? Аз бях обещал да им пращам разни неща, ама пусто ме увлече животът.. :}
    Иначе с блоговете за книги е лесно - правим един сайт с фийд от нашите блогове и там просто ще ги има накуп всичките 'рецензии'.

    Иначе сори, че не си навит за Пощаков. Вече имах идея - аз задавам въпроси на теб и слагам в моя блог нещо като интервю с вампир; ти питаш мен и слагаш в твоя. Правим линкове. И хората получават ясна представа що за писание е това последното пощаково. Може пък да се яде, какво сега.

    Въпрос: Г-н Копо, правите ли бегла аналогия между героите в Откриването на Америка и тези на Дилейни от Съкровището на Аптор?
    Отговор: Разбира се. Едносричните имена.
    :)

    ОтговорИзтриване
  8. Всъщност мамун, аз и "Съкровището на Аптор" не помня (имам само спомена, че не ми хареса).

    ОтговорИзтриване