петък, август 17, 2007

Войната на старците

Автор: Джон Скалзи
Издател: Бард
Година: 2007

Приятна книга, а в края автора директно си благодари на Хайнлайн. И има за какво - това си е олекотена и леко модернизирана версия на "Звездните рейнджъри". Скалзи внимателни е заобиколил всякаква политика и философия и е наблегнал на незатормозяващ екшън. Само че усещам един прокрадващ се пацифизъм в духа на ерата на Плодния прилеп, а явно тази насока тепърва ще бъде развивана в следващите книги.
Иначе идеята за подбор на старци, които вече са изживели живота си, но все още са с всичкия си ми се вижда добра. Само дето не съм убеден, че човек с 70 и повече години зад гърба си ще се хвърля с ентусиазъм в близък бой, както го описват. Идеята за прехвърляне на съзнанието в друго тяло, както и за модификация на сменяемите тела съобразно предназначението им не е нова, само фотосинтезата чрез хлорофил в кожата ми се вижда интересна (но нещо ме съмнява практичността й).
Добрата част в книгата бяха размислите относно войната и армиите, и установявам, че в твъдението: "войната е скъпо занимание, затова армиите се изпращат на бойното поле с необходимия минимум оборудване" има много истина, поне що се отнася до масовите мобилизационни армии от XIX-ти и XX-ти век.
Баталните сцени в книгата бяха добре - достатъчно ясни, за да се схване идеята, и достатъчно кратки, за да не се изпада в подробности или в недомислици.
До колкото разбрах, втората книга вече публикувана и ако тази е имала търговски успех в началото на следващата година вероятно ще се появи на български.

Харесах:
Не ми липсва мъжът, а съпругът.

Няма коментари:

Публикуване на коментар